In acest articol analizam 5 dintre principalele tendinte de design digital pentru anul 2023, indiferent ca vorbim de web design, design grafic sau branding.
Prin definitie, o tendinta este o dispozitie fireasca pentru ceva. In design, acest lucru se traduce prin-o miscare ce a fost adoptata de suficient de multe persoane sau entitati pentru a putea fi recunoscuta drept importanta si cu impact.
1. Design Sistematic
Acest trend este reprezentat de crearea design-urilor in serie; pastrarea unui fir estetic intre toate elementele unei game de produse cu suficient de multa consistenta in design pentru a nu “rupe” respectivul grup. Ne referim aici la stilul grafic, stilul de fotografie sau pur si simplu la implementarea corecte a identiatii vizuale a brandului.
Folosit in mod traditional in industria alimentara, pentru game de produse, realizarea variatilor pornind de la un concept de baza reprezinta atat o provocare, cat si oportunitati creative de a dezvolta o idee.
In 2023, acest tip de design incepe sa fie folosit si in industria vestimentara, in industria bunurilor generale dar si in zona de marketing, in special pe partea de postere, flyere si materiale promotionale.
Este recomandat a fi folosit in game mari de produse, pentru a pastra o consistenta a design-ului si pentru a usura, per total, munca desingnerului.
Sursa: Tim Boelaars on Dribble
2. Design prin Inteligenta Artificiala (A.I.)
Considerate initial mai mult o curiozitate, programele de Inteligenta Artificale de tipul Midjourney, DALL-E sau Stable Diffusion au devenit o unealta extrem de folositoare in design, indiferent ca discutam despre design grafic, design web, design de produs sau design de brand.
Desi privite inca cu reticenta de catre o parte din comunitatea designerilor si desi nu pot inlocui pentru moment munca depusa de un designer cu experienta, programele de Inteligenta Artificiala ajuta fara indoiala la optimizarea procesului creativ.
Prin folosirea de comenzi numite prompt-uri, utilizatorul ii ofera programului instructiunile necesare pentru ca acesta sa poata incepe generarea de imaginile/ ilustratii.
De exemplu, folosind Midjourney si urmatorul prompt: [minimalist logo for web agency, red color on white background, only shapes, without writing, flat style ] am obtinut primele 3 imagini.
Ultima imagine (si imaginea principala a articolului) este obtinuta cu prompt-ul: [realistic sponge-like object, with gradients, lots of colors, a.i. design, shapes, blurr, 3d, high resolution, ultrarealistic].
Desi in cele mai multe cazuri rezultatul nu este suficient pentru un livrabil final, aceste imagini generate pot fi folsite ca inspiratie in procesul de creatie. Secretul consta in invatarea tiparelor si optimizarea promp-utilor folosite.
3. Vintage minimal (minimalism clasic)
In ultimul an am putut observa un numar mare de companii ce au abordat un stil grafic retro ce aminteste de anii 70-80: culori principale pastelate si fade, mare parte din elementele de design eliminate pentru un plus de minimalism.
Designerii pastreaza numarul total de fonturi cat mai mic si pot utiliza un font modern pentru a adauga un element indraznet (un exemplu ar fi brandul uleiului de masline de mai jos). Aceasta tendinta este excelenta pentru proiectele care doresc sa surprinda vibe-ul anilor 70-80, prezentand in acelasi timp un element modern.
Este un echilibru excelent intre trecut si prezent!
Sursa: pineapplecollaborative.com
4. Design sustenabil
Odata cu cresterea interesului pentru sustenabilitate si a ingrijorarii pentru degradarea mediului inconjurator, designerii imbratiseaza constientizarea problemelor de mediu si isi ,,infuzeaza” designurile cu elemente naturale, texturi si palete de culori pamantesti.
Aceasta tendinta se refera la a fi inspirat de elemente din natura: robustetea rocilor, de marea involburata, de fructe proaspete apetisante si de copacii maiestuosi ai padurii. Ca o gura de aer proaspat, designerii doresc sa canalizeze senzatiile naturii prin design-urile lor.
In mod ideal, aceasta tendinta este excelenta pentru branding, design de site-uri web si ambalarea alimentelor sau a produselor bazate pe natura. Se poate observa impactul acestei tendinte si in zona design-ului de interior.
Sursa: forner.studio
5. Gradienti si estompari (blurrrr baby)
Chit ca in ultima decada, la cautarea cuvintelor “tendinte de design digital in anul xxxx”, sansele de a gasi gradientii, degradeurile sau estomparea in lista erau ridicate, designerii experimenteaza cu moduri din ce in ce mai ingenioase si moderne de a le folosi.
Gradientii moderni si in parti egale “psihedelici” creeaza un efect subtil care muta usor culorile de la o nuanta la alta.
Din punct de vedere functional, degradeurile adauga accent pe design-ul dvs. si imbunatatesc aspectul textului suprapus. Sunt o modalitate geniala de a incorpora mai multe culori stralucitoare intr-un mod care sa nu fie coplesitor sau chiar kitsch.
Estomparea (blur-ul) functioneaza in mod similar cu gradientii, deoarece distorsioneaza culoarea intr-un mod atragator din punct de vedere vizual. Adesea vedem neclaritatile ca elemente decorative de sine statatoare in spatele sau langa text pentru a atrage privirea catre un anumit element vizual.
Neclaritatile si degradeurile sunt o modalitate excelenta de a face identitatea unei marci sa iasa in evidenta intr-o multime.
Sursa: thefaces on Dribble | Brethren Design Co on Dribble
La Althaus Creative Studios ne adaptam mereu tendintelor de design digital si gasim solutia optima pentru business-ul clientilor nostri. Programeaza acum o sedinta gratuita de consultanta, pentru a descoperi ce se potriveste cel mai bine afacerii tale.